Αντιμετωπίσατε ποτέ πρόβλημα λόγω καθυστερήσεων ή ακυρώσεων; Όταν ταξιδεύετε με αεροπλάνο, τρένο, πλοίο ή λεωφορείο στην ΕΕ έχετε ορισμένα δικαιώματα.
Τα δικαιώματα επιβατών αεροπορικών μεταφορών ισχύουν:
Ως ΕΕ νοούνται οι 27 χώρες της ΕΕ, στις οποίες περιλαμβάνονται και οι εξής περιοχές: Γουαδελούπη, Γαλλική Γουιάνα, Μαρτινίκα, Ρεϊνιόν, Μαγιότ, Άγιος Μαρτίνος (Γαλλικές Αντίλλες), Αζόρες, Μαδέρα και Κανάρια Νησιά, καθώς και η Ισλανδία , η Νορβηγία , η Ελβετία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Δεν περιλαμβάνονται οι Νήσοι Φερόες, η Νήσος του Μαν και οι Αγγλονορμανδικές Νήσοι.
Οι κανόνες της ΕΕ όσον αφορά τα δικαιώματα των επιβατών σιδηροδρομικών μεταφορών ισχύουν όταν ταξιδεύετε σιδηροδρομικά εντός της ΕΕ και κατά κανόνα ισχύουν σε όλα τα σιδηροδρομικά ταξίδια και τις υπηρεσίες.
Όταν αγοράζετε το εισιτήριό σας, η σιδηροδρομική εταιρεία ή ο πωλητής εισιτηρίων πρέπει να σας παρέχει σαφείς πληροφορίες σχετικά με:
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού σας, η σιδηροδρομική εταιρεία πρέπει να παρέχει πληροφορίες σχετικά με τις υπηρεσίες επί της αμαξοστοιχίας, τις καθυστερήσεις, τα θέματα ασφάλειας και προστασίας και τις υπηρεσίες σύνδεσης. Εάν το δρομολόγιό σας καθυστερήσει ή ακυρωθεί, η σιδηροδρομική εταιρεία πρέπει να σας παράσχει πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση σε πραγματικό χρόνο και να σας ενημερώσει για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις σας.
Οι κανόνες της ΕΕ για τα δικαιώματα των επιβατών λεωφορείων και πούλμαν ισχύουν αν το σημείο επιβίβασης ή αποβίβασης βρίσκεται στο έδαφος κράτους μέλους της EΕ, και ισχύουν κυρίως στις τακτικές γραμμές λεωφορείων και πούλμαν μεγάλων αποστάσεων. Τα δικαιώματα αυτά ισχύουν αν ταξιδεύετε με τακτικές γραμμές που εκτελούνται κατά μήκος συγκεκριμένων διαδρομών, όπου επιβιβάζονται και αποβιβάζονται επιβάτες σε προκαθορισμένα σημεία στάσης σύμφωνα με καθορισμένο χρονοδιάγραμμα. Μεγάλη απόσταση σημαίνει ότι η προγραμματισμένη απόσταση της γραμμής (και όχι το ατομικό σας ταξίδι) είναι τουλάχιστον 250 χιλιόμετρα.
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού σας, η εταιρεία του λεωφορείου ή του πούλμαν πρέπει να σας παρέχει σαφείς και ορθές πληροφορίες σχετικά με τις γραμμές και τα δικαιώματά σας ως επιβάτη. Οι πληροφορίες αυτές θα πρέπει επίσης να διατίθενται και σε μορφή προσβάσιμη από τα άτομα με αναπηρία.
Δικαιώματα επιβατών σε περίπτωση καθυστερήσεων ή ακυρώσεων
Οι κανόνες της ΕΕ για τα δικαιώματα των επιβατών πλοίων ισχύουν όταν ταξιδεύετε με τα περισσότερα οχηματαγωγά και κρουαζιερόπλοια στη θάλασσα ή σε εσωτερικές πλωτές οδούς (ποτάμια, λίμνες ή κανάλια) και εάν:
Οι κανόνες αυτοί δεν ισχύουν για πλοία:
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού σας, η εταιρεία που εκτελεί τη μεταφορά οφείλει να σας παρέχει σαφείς και ορθές πληροφορίες σχετικά με το δρομολόγιο και τα δικαιώματά σας ως επιβάτη, συμπεριλαμβανομένων των δυνατοτήτων πρόσβασης για άτομα με αναπηρία ή με περιορισμένη κινητικότητα. Οι πληροφορίες αυτές θα πρέπει επίσης να διατίθενται και σε μορφή προσβάσιμη από άτομα με αναπηρία.
Δικαιώματα επιβατών σε περίπτωση περιστατικού στη θάλασσα
Σε περίπτωση περιστατικού στη θάλασσα, οι κανόνες της ΕΕ καλύπτουν επίσης εσάς, τις αποσκευές σας, το όχημά σας και, ανάλογα με την περίπτωση, τον εξοπλισμό κινητικότητας που διαθέτετε. Οι κανόνες αυτοί καθορίζουν επίσης τις υποχρεώσεις των μεταφορέων σε τέτοιες περιπτώσεις και ισχύουν για τις εγχώριες θαλάσσιες μεταφορές, καθώς και για όλες τις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές, εφόσον:
Ο μεταφορέας οφείλει να σας ενημερώσει κατάλληλα και με σαφήνεια σχετικά με τα δικαιώματά σας προτού ταξιδέψετε, εφόσον αγοράσετε το εισιτήριό σας σε χώρα της ΕΕ, ή το αργότερο κατά την αναχώρηση εάν αναχωρείτε από χώρα εκτός ΕΕ.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια. Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.